maandag 24 december 2012

Mens en medemens - Helft Belgische jongeren wantrouwt andere mensen


Mens en medemens – Helft Belgische jongeren wantrouwt andere mensen

Een onderzoek van Connected, uitgevoerd door de jeugddienst voor informatie en preventie in Petto, heeft aan gewezen dat de meeste jongeren anderen wantrouwen. Dit hangt af van het geslacht, studieniveau en de thuissituatie.
Zo wantrouwen meisjes rapper iemand dan jongens dat doen. Ook wantrouwen leerlingen vanuit het ASO minder dan leerlingen uit TSO of BSO. Kinderen uit een klassiek gezin wantrouwen minder dan kinderen uit en samengesteld gezin o uit een eenoudergezin.
Ik vind niet raar dat zoveel jongeren anderen wantrouwen. Wij leven in een maatschappij waar er veel gewantrouwd wordt. Ikzelf zal ook alleen maar over persoonlijke dingen praten met mensen die ik goed ken, en waarvan ik weet dat ik ze goed kan vertrouwen. Toch vind ik vertrouwen een belangrijke waarde, zonder iemand te vertrouwen kan je geen vriendschap sluiten met die persoon. Vertrouwen is dus een nodige basis om een vriendschap of relatie op te bouwen.

Bron: http://www.pienternet.be/nieuws/comments/helft_belgische_jongeren_wantrouwt_andere_mensen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten