zondag 23 december 2012

Mens en zingeving - Stef Bos: Wat het ook is

Mens en zingeving: Stef Bos – Wat het ook is

Het lied gaat over iets waar we geen vat op hebben, het gaat over de zin van het leven, over wat er is na de dood, of er wel iets is na de dood.


Gedachte naar zingeving in het leven dat voor mij herkenbaar is.
Misschien is het zien wat je nooit hebt geloofd  
Ik weet niet of er iets meer is dan de aarde en het heelal, ik weet niet of er zoiets bestaat als de hemel. Ik weet niet of ik er ooit in zal geloven, maar misschien als er iets gebeurt waardoor ik helemaal anders naar het leven kijk, zal ik zien wat er nog verder is, verder dan het leven op aarde. Nu vind ik het moeilijk om daar over na te denken, maar als ik het ooit zal ‘zien’ of ‘voelen’ zal ik er misschien wel in geloven.

Andere vragen die ik nog heb in verband met de zin van zaken, de zin van situaties, de zin van het leven.
  • Ik vraag mij wel af of er iets meer zou kunnen zijn en wat dat dan precies mag zijn.
  • Ik vraag mij af of mensen die sterven, ergens anders verder leven.
  • Ik vraag mij af waarom er zoveel geweld en oorlog moet zijn in de wereld. Kunnen we de problemen niet samen oplossen?
  • Het zit het met de toekomst van de aarde? Zal er ooit nog een aarde zijn als de mens zo blijft door doen?
  • Waarom is er een ideaalbeeld in de wereld en waarom kunnen mensen elkaar niet aanvaarden zoals de ander is?
  • Waarom moeten er zoveel mensen sterven?

Dit zijn vragen waarop ik geen antwoord weet, waarop niemand een antwoord heeft. 

Bron: http://www.youtube.com/watch?v=oWkTjDD6kTs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten