woensdag 26 december 2012

Mens en medemens - Kinderen zien, kinderen doen na


Mens en medemens – Kinderen zien, kinderen doen

In dit filmpje worden enkele situaties getoond. De volwassenen doen iets (slechts) en de kinderen doen dit na.



Ik ben niet volledig akkoord met dit filmpje. Ik geloof niet dat alle kinderen hun ouders na doen. Sommige kinderen zien ook in dat hun ouders slecht bezig zijn en dat zij het later anders willen doen. Dit besef komt misschien niet bij de jongste kinderen voor, maar bij iets wat oudere kinderen.
Toch vind ik het belangrijk dat wij als volwassenen het goede voorbeeld geven aan kinderen. Dit moeten zowel de ouders, grootouders, opvoeders en leerkrachten doen. Dit is ook heel belangrijk als je kleuterleidster wil worden. Ik zal een mijn kleuters het goede voorbeeld moeten geven, zodat ze dit ook kunnen meenemen naar huis en in hun latere leven. Natuurlijk heeft een kleuterleidster niet alle invloed, ook de ouders moeten het goede voorbeeld tonen. 

Bron: http://www.youtube.com/watch?v=6JfHB2cruJU

1 opmerking:

  1. Persoonlijk denk ik wel dat kinderen na gaan doen wat ze zien van volwassenen. Ook al gaat dit om slechte eigenschappen. Het is inderdaad zo dat wij als volwassenen het goede voorbeeld moeten geven aan de kinderen en hierbij kunnen wij als kleuterleidsters ook een steentje bijdragen.

    BeantwoordenVerwijderen