woensdag 26 december 2012

Mens en medemens - Sociale omgang


Mens en medemens – Filmpje: sociale omgang

In dit filmpje worden mensen op straat ondervraagd. Er wordt hen gevraagd wat ze vinden van de sociale omgang de dag van vandaag in de maatschappij.

Het antwoord: “Het kan wat beter” komt heel veel voor. Vooral bij jongere mensen. Oudere mensen zeggen dat het heel slecht gaat met de sociale omgang.
Een persoon zegt dat het afhangt van het type persoon. Als een persoon je helpt maar toch arrogant kijkt, zal dit niet hartelijk overkomen
Ik vind dit ook. Wanneer een verkoopster in de winkel een goedendag zegt, maar hierbij bijna niet naar je kijkt of niet lacht, zal dit niet zo erg gemeend over komen. Het lijkt dan meer alsof ze dit moet doen, maar liever niet wil doen.
De uitspraak over de oudere dame die zegt dat alles via internet gebeurt en dat we niet meer samen gaan shoppen, vind ik niet terecht. 
Ik persoonlijk ga graag nog eens gaan shoppen en doe dit altijd met vrienden of familie. Ik vind ook wel dat Facebook en Twitter grote sociale netwerken zijn, maar persoonlijk praat ik toch liever met mijn vrienden in real life dan online en ik denk dat de meeste jongeren daar zo over denken. 
Of de sociale omgang met elkaar veel veranderd is, kan ik niet echt zeggen. Ik ben het al mijn hele leven zo gewoon. 
bron: http://www.youtube.com/watch?v=jrJ2nFiiBfI 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten